Hobbystyczna naprawa aut – czy warto??

Rodacy mają dziwaczne upodobanie do robienia wszystkiego po swojemu, inaczej zmysł do kombinowania różnorodnego rodzaju – na zasadzie powiedzenia – Polak umie. W sferze motoryzacyjnej ta smykałka też ujawnia się na każdym kroku. Posiadamy upodobania do przekształcania własnych aut, usprawniania ich bez uczestnictwa licencjonowanych ekspertów tym zakresie. Pierwszy z brzegu przykład to montaż na swoją rękę lamp ksenonowych. Taki komplet nowomodnego oświetlenia tego rodzaju w autoryzowanym punkcie sprzedaży, razem z montażem jest wydatkiem co najmniej paru tysięcy złotych. Aby wobec tego zaoszczędzić, wielu naszych polaków kupuje na bazarach oświetlenie tego typu, podobno oryginalne, wydając około 300 do 400 zł. Takie oświetlenie, zrobione po swojemu nie zawsze spełnią swoje funkcje, a w pewnych momentach wyraźnie może narobić szkody podczas jazdy, kiedy razimy kierujących nadjeżdżających z naprzeciwka. Następna sprawa to kontrola drogowa, kiedy dociekliwy policjant, po ujawnieniu, jakie posiadamy lampy ksenonowe, może zatrzymać nam dowód rejestracyjny pojazdu. Jak najbardziej do tego w komplecie dostajemy mandat plus punkty karne – nie zawsze warto, w związku z tym kombinować w takich zagadnieniach.

Filtry DPF oraz katalizatory

Powróćmy niemniej jednak do bardziej poważnych problemów – filtry DPF i katalizatory. Wielu rodaków próbuje usuwać katalizatory we własnym zakresie – co jest naturalnie nielegalne. Czasami zamiast usuwać, lepiej wyczyścić katalizator i DPF. Przedstawiają to profesjonaliści, których można odszukać na stronie internetowej regeneracja katalizatora. W pewnych momentach w razie awarii wystarczy czyszczenie DPF (aktualnie co poniektóre lokalne profesjonalne warsztaty oferują skuteczne czyszczenie filtrów DPF metodą wodną, przepłukując filtr wodą z dodatkiem detergentów pod ciśnieniem – taka technologia jest o wiele skuteczniejsza, aniżeli tradycyjne wypalanie filtra) a nieraz jego wymiana. Tu jednakże uwaga – współczesne samochody są naszpikowane pecetami oraz amatorskie czyszczenie filtra może skutkować jeszcze większymi problemami – radzimy udać się z tym do ekspertów. Należałoby także dodać, że usuwanie katalizatorów i filtrów DPF jest w Polsce nielegalne.

Notorycznie zdarza się, iż posiadany pojazd nie spełnia wszelkich oczekiwań własnego właściciela. Jeżeli zakup oryginalnego samochodu nie wchodzi w grę, porządnym pomysłem jest poddanie własnego pojazdu tuningowi. Pojęcie to pochodzi z języka angielskiego oraz ma znaczyć dostrajanie lub też regulację. W praktyce tuning stosuje się, aby polepszyć osiągi samochodu. To naturalnie dzięki jego zastosowaniu auto ma osiągać pokaźniejsze prędkości i obroty silnika. Może mieć też lepsze przyspieszenie. Ostatnio coraz to częściej przez tuning rozumie się dekorowanie auta od zewnątrz. Odmiana ta nazywana bywa też tuningiem optycznym. Nie wszyscy niemniej jednak uznają tą formę za tuning. Skupmy się jednakże na tuningu mechanicznym. Weźmy dla przykładu odzyskiwanie sprawności katalizatora oraz czyszczenie filtra cząstek stałych. Jest to forma tuningu, która:

•​Poprawi kulturę pracy silnika

•​Poprawi osiągi wozu

•​Obniży zużycie paliwa

Jak dostrzega się, tuning mechaniczny nie musi kojarzyć się jedynie z chipami i zwiększaniem ilości koni mechanicznych – nieraz tuzinkowe zajęcie się katalizatorem oraz filtrem cząstek stałych pozwala na znaczącą poprawę dla auta.

Być może zaciekawi Was również regeneracja katalizatorów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *